07 March 2016

Dokumen penting hilang

Punyalah gelabah bila tengok file sijil nipis macam apa. Yang tinggal sijil penyertaan je. Surat beranak, sijil berhenti sekolah, slip upsr, pmr, spm semua takde. Kau bayangkan... Rasa macam hilang identiti kejap. Sobs.

Fikir punya fikir baru teringat, last sekali aku pegang sijil spm and sijil-sijil penting lain, masa nak pindah u dulu. Masa nak transfer credit.

Seingat aku, masa tu aku tengah kerja kat dunkin. Sebab tetibe kitorang kena balik malaysia sebab mesir tak stabil so aku bosan duduk rumah so aku kerja. Pastu jpa nak buat perjumpaan ke apebenda tah, aku kena photostat sijil spm, and masa tu aku kerja shift malam, and kawan aku teman aku pergi photostat kat kedai runcit sebelah.

Pastu aku dah tak ingat dah kat mana aku letak file and sijil tuuuu. Takde memori langsung.

Yang aku ingat, pagi sebelum perjumpaan jpa tu, aku pakai jubah hitam, aku gi kerja kejap punch card, pastu aku gi upm kot, pastu aku balik sambung kerja. Tapi aku senggugut ke cemaner ntah. Maybe aku balik rumah dlm keadaan drowsy and lupa nak bawak balik sijil-sijil tu. But honestly aku tak ingat aku buat apa dgn sijil semua tuuuu.

Lepas dah selongkar satu rumah, memang ternyata takde, aku pun call abah aku. Cerita lah kisah sebenar. Bapak aku pun kata, "Eh abah rasa ada dgn abah. Abah simpankan."

Ya Tuhan...cek punya cek, memang ada dgn abah aku pun. Lolololol. Ok dah boleh gelak. Tadi stressed gile ok menjerit sana sini macam orang tak betul.

K nak karok jap.

MENGAPAAAA CINTAMU TAK PERNAH HADIRRR SUBUR DALAM JIWAKUUU~

Erm bye xoxo

No comments:

Post a Comment