05 June 2015

Menyesal

Dua benda aku menyesal hari ni.

Pertama, bangun-bangun tidur dapat mesej drpd Otlob, anda dapat coupon LE20! Guna sebelum tarikh blablabla. Terus aku otlob hot dog sandwich kat kedai yang aku tak pernah try makan sebelum ni. Malangnya, tak sedap. First time aku makan hot dog kena buang dulu dia punya pembalut hot dog kat luar tu. You knowww, pembalut tuuu, biasa kita gigit kita makan je. Tapi ni bila gigit, kunyah-kunyah tak lumat pun. Kecewa. Total dgn fries dgn dessert semua LE40. Coupon 20 melayang. Duit aku pun melayang.

Kedua, aku beli tembikai tadi. Tapi tembikai tawarrrrrrr. Sedih. Percayalah lagi cakap abang yang jual tembikai tu. Kan dah kena tipu. Tahun lepas beli tembikai pun tawar. Pastu taubat tak beli dah. Hari ni beli pun tawar. Sobsob. Kenapa orang lain beli dapat jee yang manis? 

:(

Moral of the story,

Jangan terpengaruh dengan coupon. Biasanya kalau dapat coupon 20, confirm hang akan beli lebih daripada harga 20. Baik hang takyah beli apa-apa. Duit pun tak bazir. Bazir coupon je lah. Tapi bukan hang rugi pun kalau bazir coupon. Itu hadiah orang bagi. Haha. Kalau nak beli pun, MAKE SURE beli tepat-tepat dgn harga coupon tu. Jangan mengada nak beli lebih-lebih.

Pasal tembikai tu, hm mungkin mmg masalah hang la kot sbb takdak ilmu nak pilih tembikai yang betul. Lepas ni kalau nk beli tembikai aku nak pilih sendiri. Taknak kasi can kat pakcik tu pilihkan. Peduli apa. Kalau tak manis, mmg salah aku. Kalau manis, haa mmg rezki lah. Hehe.


No comments:

Post a Comment